Köp- och leveransvillkor
Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%för allt utom trycksaker, där är momsen 6%.
Betalningsalternativ
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se här (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
-Förskottsbetalning Bankgiro
Betala in direkt på vårt bankgiro. 134-1809 . Vi skickar när pengarna är på plats. Vid utebliven affär betalas pengarna tillbaka.
-Förskottsbetalning Swish
Swisha till 1236815674 (Mickelnirs AB). Vi skickar när pengarna är på plats. Vid utebliven affär betalas pengarna tillbaka.
Leveranstid
Vi skickar normalt inom 1-3 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid, så även under stora högtider och semestertid.
Leveranssätt
POSTNORD Varubrev Spårbart
Leveranstid 2-7 dagar.
Pris: från 59 kr. (> 500gr=59kr, 501-1000gr=69kr, 1001-2000gr=79kr, 2kg- = 79 kr)
Varor över 750 kr fraktfritt.
Vi skickar med PostNord, varubrev hemleverans. Då varubrevet inte får plats i brevlåda lämnas varubrevet vid dörr. Köparen ansvarar för sina varor så fort PostNord leverat. Vi ersätter inte varor som kommit bort efter att varubrevet levererats. Köparen underrättas med sms då varubrevet har levererats. Att leveranstiden varierar så beror på varann dags utdelningen.
PostNord EJ SPÅRBART
Leveranstid 2-7 dagar.
Varor över 750 kr fraktfritt. Skickas som varubrev.
Pris: från 39 kr. (>50gr=39 kr, 50gr-99gr=39kr, 100gr-249gr=55kr, <250gr skicka som varubrev
Lämpligt för små paket under 100gr ( enbart mönster, enbart knappar, enbart stickor ) skickas med frimärke-frankering. Kunden ansvarar själv för sin produkt under frakten. Vi ersätter ej borttappade/skadade brev under leveransen.
DHL 79 kr, varor över 750 kr fraktfritt. Leveranstid 1-4 arbetsdagar.
För paket under 300gr tar vi ut en administrationskostnad: 10 kr. (Fraktkostnad: 89 kr)
Vi skickar med DHL, paket till utlämningsställe. Paket kan hämtas på DHL utlämningsställe. Köpare underrättas om att paket finns att hämta med sms eller mail.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.
Skador som uppkommer vid kundens egna användande är ej grund för reklammation, t ex avbrutna stickor.
Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt från det att varan mottagits, och skickats till oss åter inom 14 dagar från leveransföretagsets leveransdatum. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
Returer
Alla produkter som returneras till delsbogarn.se bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer viktigt att produkten paketeras så att den inte riskeras att skadas vid returen.
Varor som är skadade vid ankomst pga. bristande emballage kommer att debiteras kunden. Efter vi mottagit returvaran återbetalar vi Era pengar till angivet bankkonto eller betaltjänst inom max 10 dagar alternativt makulerar Er faktura om denna inte är betald.
Retur av utskrivna mönster återbetalas inte.
Returer får inte beläggas med uthämtningsavgifter (exempelvis postförskott).
Returnera till:
Delsbo Garnlagret, Mickelnirs AB |
Näsbyn 310 |
82474 Delsbo |
Kontakt: delsbogarn@mickelnirs.se (ej sms) |
Reklamationsvillkor
Kontakta oss snarast om en vara är felaktig eller defekt via e-post delsbogarn@mickelnirs.se eller telefon +46(0)72 555 61 10
Returnering av en reklamerad vara sker alltid på vår bekostnad, men kontakta oss alltid innan Ni returnerar en vara.
Uppge ordernummer och orsak till reklamationen så återkommer vi till Er inom kort med anvisningar hur Ni skall returnera varan.
För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende .Är returärendet inte giltigt och delsbogarn.se har betalat frakten, debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas utgår en avgift om 100:- + frakt tur och retur. Delsbogarn.se förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med vara av samma modell. Om varan har tagit slut får du tillbaka pengarna.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).
Reservationer
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i marknadsföringen och för utgående varusortiment.
Vi har ingen förpliktelse att leverera varor med uppenbar fel prissättning.
Vi garanterar inte att varor levereras inom angiven tid då oförutsedda förseningar kan inträffa.
Vi lämnar ingen kompensation för olägenheter som kan uppstå vid eventuella förseningar.
Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att vi befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.
Produkten har blivit tillagd i varukorgen